Thursday, February 10, 2011

Bakal bendahari negara

sedih sebab tak dapat balik rumah jumpa family tersayang walaupun uitm cuti dua ari..huh..benci tul..sume gara2 personaliti aku yang nmpak macam banker atau pemegang duit..haha..agaknyela..mungkin juge satu ari impian aku utk jadi akauntan akan tercapai..aminn..disebabkan itu byk aktiviti sume nak aku jadi bendahari..mungkin juge sebab aku amik kos akaun kot tu yang dorg ingat aku sesuai jadi bendahari tapi bknnye bendari tau..haha..bendari tu tukang masak..dalam bab masak pun aku okay jugakla..yeke??..okay skrg kite lupekan pasal bendahari tu walaupun title entry ni pasal bendahari..kite beralih kpd aktiviti hujung minggu aku termasuk cuti dua ari dari uitm dihatiku..

1. esok bersamaan ari khamis..aku kene pegi group discussion pukul 8 pg tau..bkn 8 mlm..tula kene berkorban bgn awal walaupun esok takde kelas..tapi mungkin de org yang bernasib baik de kelas esok contohnya jiran depan bilik..hihi..pegi kelas elok2 ek..

2. ari khamis ade jugak aktiviti 'lawatan sambil belajar' ke ou..mungkin akan makan2 n shopping..duit mmg banyak kan nak shopping..huhu

3. ari khamis malam ade meeting karnival sukan yang menyebabkan aku tak dapat balik..tapi takpe disebabkan keje sebagai bendahari tak boleh ditinggalkan..sedia berkorban!!(semangat kenegaraan ade lagi..hehe)

gamba ni takde kene mengene pun..just nak tunjukkan elemen semangat time kaco dodol..hehe

4. ari jumaat balik rumah kejap jumpe mama n papa tersayang termasuk baby alana..haha rindunye ngn baby botak..

5. ari jumaat petang bertolak ke johor utk program briged bencana..iaitu program tolong mangsa banjir kt johor..sekali lagi sedia berkorban demi negara..hehe..program ni sampai ari ahad..so pakej percutian dijohor 3 ari 2 mlm ditaja sepenuhnye oleh uitm dihatiku..yeah!!

6. ari ahad adalah disediakan utk wat assignment yang 'sikit'..huhu
 
tu lah die aktiviti aku minggu ni..sebenarnye program pegi johor tu volunteer sape yang nak pegi..so aku sebagai rakyat Malaysia yang bertanggunjawab pun dgn segera tanpa menoleh lagi bagi name..mungkin semangat program destini kenegaraan yang aku pegi raye cina ari tu masih ade..jadi sementara semangat tu masih ade baik aku pun mevolunteerkan diri aku..haha..lagipun aku tak pernah jadi volunteer utk tolong mangsa2 bencana ni..so ade peluang baik aku amik kan..hehe..nnt kalau aku rajin bergamba kat sane aku wat satu entry utk program briged bencana tu..skrg ni mate pun da ngantuk so time to sleep..sebelum tu jangan tanya ape yang negara bagi kat kite tapi ape yang kite bagi kat negara..renung2kan..selamat malam ..tata..:-)

0 comments:

Post a Comment

 

Blog Template by BloggerCandy.com